tisdag 10 april 2007

Morgonplåga

Jaha, då var det dags igen... Två-åringen är uppe före 05.00 på morgonen (andra veckan i rad nu) och gissa om man känner sig glad och uppåt den tiden på dygnet...? Inte nog med att hon ska upp, nä hon är totalt speedad och hinner ÖVERALLT när den ömma modern inte ens har ork att få benen över sängkanten. VARFÖR måste småbarn vakna så förbannat tidigt!!? Och VARFÖR måste de ha så många fantastiska idéer så där tidigt på morgonen (som att skotta ut all sand ur kattlådan), när de istället kunde sitta och se Teletubbies eller någon annan IQ-befriad smörja så att föräldrarna kunde få ligga och dra sig en timme till åtminstone... Någon som har ett förslag? Lite lugnande kanske?? Vet inte om det är hon eller jag som behöver det bäst... ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

...det går över...(till något annat)...till slut. Om det kan va nån tröst.

Anonym sa...

Hej - hoppas det funkar att skriva här nu, kunde inte det tidigare idag. Men jag har ett länktåg till dig på min sida

Anonym sa...

Hej arga mamman.
Jag tror ju att barnen av idag får alldeles för mycket nyttiga vitaminer och mat..därför orkar de riva huset innan mammorna loggat in sig på hjärnkontoret! Så gjorde mina och de fick bara nyttigheter man får välja antingen svälter man dem eller så äter man nyttigt själv! Skrattar... ta det lugnt det ändrar sig skall du se så hon sover längre...

Anonym sa...

Va, hann Lantliv före? Att bjuda med dig på Länktåget.Asch, det gör inget, men jag ändrar nog inte min lista i kväll ändå. Du får helt enkelt komma med två gånger - det är du värd. Men du behöver ju inte göra dubbelt jobb. Hoppa på Lantlivs vagn!

Anonym sa...

Fria kvällar eller fria mornar? Är det inte så enkelt?
Jag har begåvats med fyra barn som alla sover länge på morgon om de får...orättvist va? Inte så säkert..För de är förbenat kvällspigga och det är en kamp att få dem lugna och trötta på kvällen. Så ibland undrar jag vilket som är värst. Nu för tiden är jag rätt trött på kvällen OCH grinig, så vi bråkar mycket vid läggdags...Jag får gapa och skrika vissa kvällar för att få dem i säng...

Arga Mamman sa...

Jo det är sant. Men våran lilla terrorist har förmågan att BÅDE tjorva på kvällen och tidigt på morgonen... Är vi hemsökta månne?