söndag 25 mars 2007

Solstrålar & dammråttor

Sitter i solen och njuter... Vilken underbar helg vi har haft. Borde börja putsa fönstren känner jag. Jag har 18 st att putsa så det kan ju vara läge att börja nu så är jag kanske färdig till midsommar. Näe förresten, det ska jag inte alls det. Jag ska nog sitta kvar här en stund till och dingla med benen och inte göra någonting alls. Vilken ljuvlig känsla... 2-åringen roar sig i vattenpölarna och det kan hon gott få göra. Så länge hon inte dricker vattnet så är jag nöjd.

Går in för att fylla på min kaffemugg och får smyga förbi de vildsinta rovdjuren som ligger och väntar på att jag ska komma in. Fula är de och jag tror nästan att de vuxit på den lilla stunden jag har suttit ute. En extra stor en ligger och morrar alldeles vid ytterdörren och jag gör en ansats för fånga den, men då virvlar den iväg i vinddraget från ytterdörren. Jag tror nästan att det är fler dammråttor än vanligt i år - tyckte att de sa på nyheterna att det är ett råttår i år. Hoppas bara att vi inte åker på sorkpest nu bara för att vi har så många inneboende... Tror nästan att det är värt att chansa. För vem vet när solen har tänkt att lysa på oss igen?

Inga kommentarer: