måndag 26 mars 2007

Positiv livssyn

"Fall gång på gång - förtvivla blott icke - utan res dig igen" Så sa en klok man en gång för länge sedan, och visst är det enklare att angripa sin vardags-bitterhet om man försöker att tänka så? Livet SKA vara lite jävligt. Det är ingen som någonsin har påstått att det ska kännas enkelt. Men vi väljer faktiskt själva vilket angreppssätt vi vill ha... Varje människa har en egen fri vilja och man kan faktiskt bestämma sig för att välja en positiv livssyn. Att inte låta små bagateller förstoras upp så att de blir livsavgörande. Så vad då att jag har dammråttor som morrar i hörnen. Så vad då att jag aldrig får utträtta mina behov ifred utan att två ungar ALLTID hänger i handtaget och vrålar "MAAAAMMMAAAA vaaaaad göööj duuuuu?? Släpp iiiiiiin mej nuuuuuuuu!!!!!!!!!!!" Fantastiskt att man inte blir förstoppad oftare kan man tycka (positivt tänkande!)

På något konstigt vis så kommer jag säkert att sakna allt det här när jag och maken sitter här själva och ungarna har flugit ut. Jag har väldigt svårt att tro det just nu, men våra föräldrar hävdar att det är så och de har ju levt längre än mig, så jag håller det öppet så länge... Jag kan i alla fall tro att det är då det riktigt kniviga kommer - att hitta tillbaka till den där tvåsamheten som allt egentligen bygger på. Därför gäller det väl att aldrig riktigt släppa taget om ursprungskänslan. Den där känslan som gjorde att det blev just vi två. Inte det lättaste när vi knappt hinner prata med varandra under veckorna, men ska jag vara ärlig så pirrar det faktiskt fortfarande när jag ser honom. Då borde det väl ändå finnas hopp?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Arga mamman
Vet du det är inte svårt att resa sig,,,men det svåra är att låta bli att falla!
Positivt tänkande = dammråttor näe men änglatofflor!
Och idag skiner solen på oss. Och denna dag är relativt oanvänd ännu här i Småland.:)

Arga Mamman sa...

Underbart!! Nu har jag hittat en ny motivationskälla! Ska titta in på din sida varje gång jag känner att jag tappar balansen... Änglatofflor - Ha ha ha!!! Ska genast adoptera det begreppet!

Kram

Anonym sa...

Visst finns det hopp...å det är ju en grann karl du har så jag förstår att det rasslar lite.

Anonym sa...

Takk for en interessant blogg